Start Oferta Szkolenia Archiwum Terapia narracyjna w praktyce

Terapia narracyjna w praktyce

Osoba prowadząca szkolenie: Szymon Chrząstowski - pracuje jako adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Autor kilkunastu publikacji naukowych. Czynnie uczestniczy w konferencjach odbywających się zarówno w Polsce, jak i za granicą. Ukończył trzyletnie szkolenie w zakresie terapii rodzin w Krakowie i dwuletnie szkolenie poświęcone terapii poznawczo – behawioralnej. Certyfikat terapeuty: Diploma in Applied Systemic Theory w renomowanym ośrodku Tavistock Clinic w Londynie. Ukończył zaawansowany kurs terapii narracyjnej prowadzony w Wielkiej Brytanii. Stale dokształca się na warsztatach prowadzonych zarówno w Polsce, jak i w głównych brytyjskich ośrodkach terapeutycznych. Współpracuje z Centre for Narrative Practice. Jest członkiem Sekcji Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Ostatnio redaktor naukowy pierwszego w Polsce komiksu o terapii rodzin.


Tematyka szkolenia:
 
Podczas warsztatów będziemy ćwiczyli wykonywanie technik terapii narracyjnej przydatnych w pracy osób zajmujących się pomaganiem.  Pojawi się również okazja do zastanowienia się, w jaki sposób wykorzystać wiedzę i umiejętności zdobyte podczas warsztatu we własnym miejscu pracy.  Zostaną zaprezentowane podstawowe założenia podejścia narracyjnego, omówione wybrane przypadki z praktyki, a także będzie możliwość superwizji własnej pracy w perspektywie terapii narracyjnej. Wszystko w przyjaznej atmosferze. Mam nadzieję, że warsztaty będą okazją do nauki, ale również poprzez zabawę.

Szczegółowy program:

 

  • Czym różni się terapia narracyjna od innych podejść terapeutycznych?
  • W jaki sposób skutecznie eksternalizować problemy?
  • Czy eksternalizację można stosować w pracy z pacjentami psychotycznymi?
  • Jak poprowadzić rozmowę o wyjątkach?
  • Dlaczego warto rozmawiać o preferowanej przyszłości zamiast tylko o przeszłości klienta?
  • Za pomocą, jakich technik wzmacniać preferowaną przez klienta opowieść?
  • Co to jest grupa świadków?
  • Czy warto pisać listy do klientów?


Termin: 19-20.02.2016



Feedback Uczestników szkolenia:

  • "Różnorododne ćwiczenia, ciekawe filmy, przystępnie przekazana wiedza teoretyczna"
  • "Otwartość, gotowość do odpowiedzi na pytania, dobra atmosfera w czasie zajęć"
  • "Luz, skracanie dystansu, pozwalanie sobie na "nie wiem"